ATEŞ SENİ ÇAĞIRIYOR :)

ATEŞ SENİ ÇAĞIRIYOR :)

9 Aralık 2018 Pazar

Nargilede "Demleme" Nasıl Yapılır?

Merhaba arkadaşlar,

Bugünkü yazımda özellikle anason içicilerinin aşina olduğu "demleme" yönteminden bahsedeceğim. Elimdeki kahveci takımları kaldırdığım için kendi görsellerimi kullanamayacağım ve bulduğum görseller üzerinden anlatmaya çalışacağım. 

Demleme tabiri genellikle lüle hazırlamasından sonra közün direkt olarak folyonun üstüne koyulması ve 5-10 dakika bekletilip bu süreden sonra içilmeye başlanması için kullanılır. Aşağıda bu konuyla ilgili bir arkadaşımızın hazırladığı örnek videoyu bulabilirsiniz.


Aslında maksimum verim alabilmek için süreci daha farklı ve adım adım yönetmenizi tavsiye ediyorum.

1. Adım : Bu adım lülenizi hazırlama aşamasıdır. Klasik yöntem uyguladığınızı ve kahveci takımınız olduğunu varsayalım, elinizde Nakhla anason veya Al fakher anason var. Öncelikle tütünleri bir yüzey üzerine boşaltacaksınız ve hafif hafif açacaksınız, sonrasında kullanacağınız tütün miktarını iki parça peçetenin arasında doldurup peçeteyi katlayacak ve bir süre bastıracak, tütündeki şerbet miktarının azalmasını sağlayacaksınız. Bu noktada şerbeti alındıktan sonra 3-5 dakika bekleyebilirsiniz. Sonrasında tütünü yaprak yaprak ayrıştırıp lülenin dip köşelerinden itibaren özenle kat kat tütününüzü lüleye dolduracaksınız, bunu bir kazak örme mantığında düşünün, tütünler lüle içinde ilmek ilmek dizilmeli. Eğer overpack yöntemine duyarlı bir tütün kullanıyorsanız lüle hizasını geçtikten sonra üzerine bir miktar daha tütün ekleyeceksiniz. Ardından eğer nargile folyonuz çok kalın değilse iki kat nargile folyosunu çekip, orta büyüklükte delikleri düzenli bir şekilde, nargile iğnesi ile açacaksınız.


Burada ben daha çok toprak lüle, kahveci takım kombinasyonundan bahsettim. Özel killerden yapılma lüle kullanıyor olsanız bile bu yöntemi kolaylıkla uygulayabilirsiniz. Sonuç olarak lüleniz içim için hazır. Kimi kullanıcılar lüleyi hazırladıktan sonra ters döndürüyorlar, şerbet alta inmesin üstte kalsın diye ancak ben bu yöntemi çok doğru bulmuyorum, lüle hazırlandıktan sonra dik konumda bekletilmeli, özenle dizdiniz, bu ahengi bozmamalısınız.

2. Adım : Bu adımda ise nargilenizi titizlikle temizlemeli ve bir kalıntı olmamasına özen göstermelisiniz, deri marpuç kullanıyorsanız havalandırılmış ve içindeki nemden arınmış olmalı. Takımınızı temizleyip hazırladıktan sonra lülenizi takımınıza koymalı ve hazırlamış olduğunuz közleri, kullandığınız tütün markasına göre direkt olarak lülenin üstüne ya da bir köz fincanının içine koymuş olmalısınız. Özellikle Nakhla için direkt olarak folyo üstüne, folyonun üstünü kapatacak şekilde közleri özenle dizmelisiniz, bunun için genelde köprü metodu uygulanır, köşelere 3 ya da 4 parça köz koyup tam ortaya da bu közler arasında köprü görevi sağlayacak bir parça köz koymalısınız (üstteki videoda gösteriliyor). Közlerinizi koydunuz minimum 5 maksimum 10 dk olmak üzere közlerinizin kalorisine göre beklemeniz gerekiyor, ortalama 5-7 dakika yeterli olacaktır.

Bu süre geçtikten ve lüleniz yeterli seviyede ısındıktan sonra içime başlayabilirsiniz, eğer nargilenin biraz daha ağır olması sorun olmayacaksa alabileceğiniz en doygun içimi bu şekilde sağlayacağınızdan şüpheniz olmasın, bir kaç farklı deneme yaparak da kendinize en uygun demleme tarzını yakalayacaksınızdır.

(Ortasına tüm közlere değen bir köz parçası koyularak köprü metodu uygulanabilir.)

Bu yöntemi modern metotlara da uygulayabilirsiniz, örneğin kilden yapılma lüleniz ve hmd kullanacaksınız, overpack yaptınız, kullandığınız ısı yönetim cihazınıza (hmd:ignis, lotus vb.) közlerinizi ilave edin ve kapağını kapatın, yine 5-7 dakikalık bekleme süresinden sonra içmeye başlayın, alacağınız duman çok yoğun olacaktır. Her ne kadar ara ara uygulasam da bu yöntemi yine de pek uygulamıyorum.

Folyo üzeri çelik yanmaz kullandığınızda da nispeten daha fazla közü 5-7 dakika yanmaz üzerinde bekleterek de benzer içimi uygulayabilirsiniz. 

Demleme bana göre en çok Nakhla ürünlerine yakışıyor, kapiçüno, şeftali ve anason içimlerimde sürekli olarak demleme metodu ile nargilemi hazırlıyorum ve gerçekten çok keyifli oluyor.

Herkese afiyet olsun, sonraki yazımda görüşmek üzere.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder